Friday, May 18, 2012

Sakit-Sakit Dahulu, Cantik-Cantik Kemudian!

Alhamdulillah, impian fara dah tercapai :)
Dah dekat 6 tahun fara impikan impian tu. Hoho.

Dengan ini memperkenalkan -
Cik Fara, si Gigi Landasan Keretapi !!!



* Tepuk tangan kuat-kuat semua !

Hari ni hari ketiga fara pakai mende alah tu.
Guess what?
Kata-kata doktor yang menakutkan -
akhirnya menjadi kenyataan!

" Mula-mula awak pakai, awak mungkin takkan rasa
apa-apa lagi. Bila dah lama sikit, awak mula rasa ngilu,
ulser start tumbuh, and awak rasa tak selesa sangat! "


Adeh. Sekarang ni rasa sebijik macam doktor cakap!
Tapi takde la fara rasa menyesal.
Sebab susunan gigi fara pun memang tak sama.
Makanan senang terselit,
plague-plague gigi yg jahat pun senang berkumpul. Huhu.

Lagi satu, rahang bawah fara terkehadapan dari rahang atas.
So, doktor tu taruk -apebendetahnamanye- untuk tinggikan ruang antara rahang atas dan bawah.
Gigi bawah seperti ditolak ke belakang (memang rasa ngilu gigi bawah tu),
Gigi atas pulak seperti ditarik ke depan (kejongosan terasa).

Kesimpulannya,
FARA DAH TAK DAPAT MAKAN SEDAP-SEDAP!!!!
Kenapa?
Sebab gigi atas dah tak boleh katup rapat dengan gigi bawah!
Nak kunyah camne kan? kan? Huhu.

Jadi,
Kepada mereka yang mengalami nasib yg sama dengan fara,
Fikirlah semasak-masaknya sebelum pakai braces ni.
Adakah anda sanggup menjalani kisah seperti ini? Fikirkanlah!!


FRAZZO: Lain orang, lain kisahnya. Ye dok? LALALALA~

4 comments:

  1. Sakit sgat ke ? brape sume skali ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula-mula je. lama-lama ok dah, mcd, kfc, piza sume dah bole bedal. hoho. agak mahal jgk, cecah 5k tp naseb baik bole ansur-ansur :)

      Delete

Komenlah seikhlas hati.
JANGAN guna perkataan-perkataan yang tak sepatutnya. INGAT!